miercuri, 18 februarie 2009

Generatia mica

Cand spun "generatia mica" ma refer la elevii din scolile generale si licee. De ce m-am gandit sa scriu despre ei? Simplu. Am fost martora la un eveniment care m-a surprins. Nu am fost de-a dreptul socata deoarece am mai participat involutar la astfel de discutii, cel putin urechile mele au fost fortate sa asculte aceasta discutie.
Ca deobicei, in fiecare zi iau autobuzul spre diverse destinatii. Depinde ce probleme am de rezolvat in ziua respectiva. Numai ca de data asta a fost mai aglomerat. M-am agatat precum maimutele de o bara a autobuzului si acolo am intepenit pentru 5 statii. Spre norocul meu langa mine pe scaune erau doua fete strident machiate, cu gecile descheiate la gat pentru a face loc "generosului" lor decolteu aproape inexistent si pantofi cu cui, gata pregatite de parada modei. Insa m-am inselat, din discutile lor mi-am dat seama ca erau liceence si discutau de cele intamplate la scoala. Offf, si eu care chiar vroiam sa le vad defiland pe cuie....m-au cam dezamagit.
M-a enervat modul lor de abordare a invataturii, faptul ca erau atat de incantate ca au reusit sa ia nota 5 la teza la matematica din semestrul I. Sa fim seriosi, cine se bucura de nota 5? Eu as fi plans in hohote. Daca eram in locul lor taceam si nu mai ma laudam cu voce tare cu o astfel de nota. In jurul meu am observat cateva fete ale unor batranici care strambau din nas. Aceeasi reactie am avut-o si eu. Sa-ti etalezi inteligenta pe care nu o ai in public....Discutia a deviat de la scoala la parinti. Aici m-au enervat si mai mult. Daca as fi fos mama uneia din fetele acelea o luam de par si ii aratam eu in public, ca alta data sa nu mai zica nimic. Sa va reproduc, poate asa o sa intelegeti:
"Auzi fata?Stii ce mi-a zis proasta aia de maica-mea?
Ce fata?
Mi-a zis sa mai pun si eu mana pe carte ca nu mai imi da bani de buzunar. Ce crede ca eu sunt proasta ei. Ma duc la tata si-i cer."
Cand am auzit-o.....as fi vrut in momentul acela sa o sun pe mama ei sa vada ce fata are la usa. Ar trebui sa fie recunoscatoare ca ii da bani, ca o sustine la o scoala, ca poate sa-i ofere un trai decent, mancare si bani. Nu multi au norocul asta. Si se pare ca nu multi stiu sa aprecieze acest lucru.
Adolescentii de azi parca au luat-o razna. Traiesc acel moment de razvratire maxima. Au de toate, tot ce-si doresc, fac ce vor, se imbraca pentru scoala ca si cum s-ar duce la discoteca, isi schimba culoarea parului dupa cum bate vantul. Care e problema lor? Toti vor sa se remarce, sa fie diferiti, sa fie cool, dar nu-si dau seama ca toti suntem diferiti, diferiti ca personalitate, ca oameni, caracter si ca sa nu mai zic ca aratam diferit si la infatisare. Si totusi nu le este de ajuns.

Inca sunt tanara, invat, muncesc. Din salariul meu o parte din bani ajung in fondurile de pensii, somaj, sanatate, etc. Cu astfel de trantori ma intreb ce o sa fie cand o sa ajung la batranete? Pana la urma, idea de pensie privata nu suna rau deloc. Cel putin o sa am din ce trai cand nu o sa mai pot munci.

18 comentarii:

  1. pai dupa cum sunt ele imbracate iti poti da seama de cat ii duce capul pe parinti. cat sunt inca la liceu sunt de vina parintii caci nu le dau o educatie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din cate am observat eu nici parintii nu mai au timp de ei. Pleaca dimineata devreme la lucru si se intorc seara. Unii dintre ei nu stiu cum pleaca copii lor imbracati de acasa.

    Da, parintii ar trebui sa se preocupe mai mult de ei. Educatia din familie este cea care conteaza cel mai mult, adica cei sapte ani de acasa cum se spunea odata.

    RăspundețiȘtergere
  3. dar ei nu vad ce haine poarta in genere? mamele lor cand spala nu le vad hainele? fardurile? and so on?

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu sunt de parere ca parintii sunt de vina. Eu in locul lor, chiar daca as munci de la 6 dim la 10 seara si nu mi-as vedea copilul cand pleaca la scoala ca sa vad cum e imbracat, i-as arunca toate hainele din sifonier, farduri, tocuri etc. In fond, tot pe banii parintilor le-au cumparat.

    Din cauza asta, ar fi mai bine sa aiba uniforma la liceu. Iar profesorii gresesc si ei. Daca vad ca fetele se imbraca precum niste parasute, de ce nu ii anunta pe parinti? Dar pe de alta parte, poate nici nu ii intereseaza... Astia sunt oamenii care ajung la stirile de la ora 5 :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Amelie,

    uneori parintii nici nu stiu cum sunt copiii lor in afara casei...machiajul se executa la o prietena, bluza inchisa pana la gat se dschide cu usurinta...doar pentru asta sunt nasturii...
    si eu uitndu-ma in jur m-am intrebat de multe ori cum va arta lumea peste 10, 20 de ani, cand aceasta generatie mica, cum o numesti tu va deveni adulta...ceea ce putem face este ca in loc sa intram in conflict cu ei si sa ne poarte pica eu cred ca e mai bine sa ne rugam si pentru ei

    RăspundețiȘtergere
  6. sa se roage parintii lor pentru ele/ei. sa ma rog eu pentru ele/ei? singura legatura dintre mine si ele/ei ar fi sa le aranjez intalnirea cu cel de sus. sa le fie tarana usoare

    p.s. stiu sunt crud, inuman si sarcastic

    p.p.s.: si ironic :D

    RăspundețiȘtergere
  7. ah si putin baut :d

    pe asta poti sa-l stergi amelie

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Adevarul este ca nu prea exista exemple pozitive in jurul lor. Ei copiaza. Pe cine? Pe Magda, Oana Zavoranu, Sexy Braileanca :)))) Noi trebuie sa fim un exemplu pentru ei, ar trebui sa se gandeasca aceste "persoane publice", ca influenteaza prin comportament, limbaj etc.

    Dar ce se vinde mai bine ca sexul?

    RăspundețiȘtergere
  10. @pseudo-filozoful: Vad ca vorbeste filozofia din tine.

    Tinerii au tendinta sa imite pe oricine. Nu stiu ce vor sa realizeze prin asta. Da, si de exemple "bune" nu duc lipsa.
    Nu stiu daca ati observat si faptul ca fetele din ziua de astazi, cele de 15-16 ani par mai mature. Parca ar avea 20 si ceva. Probabil si machiajul le ajuta sa para mai in varsta, desi mama mea intotdeauna mi-a zis ca machiajul in exces inca de la o varsta frageda provoaca imbatranirea rapida a tenului.

    Chiar nu stiu ce fac parintii lor, de ce nu isi fac griji pentru ei si de ce nu ii verifica. Hainele provocatoare pot fi usor ascunse de parinti. In plus acum cu masina de spalat automata, parintii nici nu mai vad ce haine se spala. Un program dureaza o ora, asa ca.....nu mai zic.

    Sincer mi-a groaza cand stau sa ma gandesc cum vor fi copii mei. Pana la urma oricat incerci sa-i educi si sa-i feresti de rele, tot anturajul este cel care ii va influenta si ii va aduce pe o cale nu tocmai buna. Nu poti sa-i tii inchisi in casa...

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. ei nu! ba da poti sa-i tii inchisi in casa. eu am fost inchis si nu pot spune ca mi-a daunat!

    aaaa! ca faceau baietii de la bloc misto de mine ca ei ieseau afara si eu intram in casa... asta e altceva. doar ca acum ii inteleg pe ai mei caci mi-au insuflat o strictete in gandire din anumite pct de vedere... puteam deveni f usor dependent de H.. dar nu am devenit. din pacate sunt inginer..Bleahh
    p.s. al dreaq vin promit sa nu mai beau si sa postez... devin prea real si nu e bine plus de asta :filozofez::D

    RăspundețiȘtergere
  13. Un lucru de obiectat ... si cand erai la scoala nu erau si poame de genul? sigur ca erau.. si nu mi se pare just sa generalizezi atat de crunt o generatie!!!... exista varfuri si evident si lumea care se preocupa cu altele... ca intr-o natiune:)

    RăspundețiȘtergere
  14. toate cele bune si o invitatie http://adriana-dardindar.blogspot.com/2009/02/invitatie-la-meditatie-si-la-un.html

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim nu am generalizat. Titlul este "generatia mica" nu "toata generatia mica".
    Cand eram la liceu erau cateva fete care indrazneau sa-si faca aparitia la scoala cu fuste mini si machiate strident.

    Nu toti din elevii, liceenii din prezent se imbraca nepotrivit. Inca mai sunt cei care respecta uniforma, invata si isi dau interesul pentru propriul viitor. Eu spun doar ce am observat in scoli si pe strada.

    RăspundețiȘtergere
  16. In primul rand,iti urez La Multi Ani!In privinta pitipoancelor pe care le-ai intalnit(pun pariu ca nu o data)in autobuz sau tramvai se pot scrie pagini intregi cu critici si insulte.Dar asta ar insemna timp pierdut din vietile noastre,pana la urma ele tind pana si la o astfel de atentie.In opinia mea,cea mai buna metoda e ignorarea completa,poate si putin dispret e bine venit.Sincer compatimesc astfel de oameni fara"spiritualitate" si ii tratez ca atare,pentru mine nu exista,poate doar material.Am vrut sa fiu mai scurt:P.Take care

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga Amelie...te invit atat pe tine cat si pe ai tai cititori, sa participati la un dar...daca sunteti interesati de oferta lasati un comentariu la http://adriana-dardindar.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere