luni, 16 februarie 2009

La teatru



Imi place foarte mult sa merg la teatru. Ma face sa ma simt bine, Desi bugetul nu-mi permite decat 1-2 vizite pe luna (bursele nu sunt chiar atat de mari).  Dar nu mai conteaza, important este ca ajung sa urmaresc piesele pe care dorsec sa le vad.

Ceea ce nu imi place insa este comportamentul oamenilor, respectul lor fata de actori si nu prin faptul ca ii huiduiesc. Pentru ca asta nu se intampla. Iata motivele:
1) Nu imi place cand oamenii sunt galagiosi in momentul in care intra in sala. Este atat zarva, de parca au venit la piata, nu sa urmareasca piesa de teatru. Frumos din partea lor ar fi sa intre in liniste in sala, sa isi ocupe locurile si sa astepte calmi inceperea specatcolului.
2) Ma deranjeaza cand telefoanele mobile incep sa sune in sala. Oamenii nici macar atat nu fac, ori il inchid ori il sau pe silent ca de asta s-a inventat functia asta. Odata s-a intamplat ca telefonul cuiva din primele randuri sa sune de cateva ori la rand. Persoana respectiva dupa ce a vorbit in sala nici macar nu s-a simtit sa isi inchida  telefonul pentru a nu mai deranja. Pana cand unul din actori s-a enervat, a intrerupt specatcolul si l-a rugat respectuos sa isi inchida telefonul.
3) Nu-mi place ca oamenii nu mai pot astepta sa vina pauza. Se ridica in mijlocul piesei si ies/intra in sala ca la bar. Nu numai ca dovedestc o mare lipsa de respect pentru actori, dar ma deranjeaza si pe mine. Uneori nu mai vad scena din cauza lor sau pierd din piesa pentru ca nu mai aud de zgomot. De-ar iesi in liniste....

La teatru este importanta si tinuta. Acest lucru m-au invatat profesorii de romana de-a lungul anilor. Este politicos sa te duci imbracat decent (pantaloni de stofa, o camasa sau o bluza care sa se asorteze, pantofi nu foarte zgomotosi). deoarece arati respect pentru actori si pentru teatru in sine. In ziua de astazi multi tineri care vin sa vada piesele se imbraca cu blugi, fuste sau bluze cu zorzoane, cercei lungi pana la gat (de parca ar avea scopul sa le largeasca urechile pentru a auzi mai bine), bluze decoltate, etc. Astfel de tinute din puctul meu de vedere sunt potrivite pentru a merge la film. Acolo te poti plimba pe usa de cate ori vrei, poti rontai floricele si suc....

The world today in not what it use to be yesterday.

14 comentarii:

  1. scuze de interventie dar nu sunt de acord cu "uniforma" de care tu spui. nu cred ca are importanta cum mergem imbracati la teatru. nu e chestie de lipsa de respect. de cand pana unde trebuie sa mergi la teatru la pantofi, pantaloni de stofa si camasa? ce importanta are cum ma imbrac cand ma duc la teatru?
    haina face pe om? sau reciproca? de ce trebuie sa trasam niste standarde? bravo lui ca vine la teatru si plateste biletul.


    p.s. urasc faptul ca nu gasesc bilete la piesele preferate. poate ar trebui sa imi iau cu x luni inainte...
    scuze daca te-a deranjat comentariul meu. daca vrei poti sa-l stergi

    RăspundețiȘtergere
  2. nop. nu m-a deranjat. Bine poate am exagerat un pic. Totusi la teatru trebuie sa mergi imbracat decent. Bluzele pe buric si pantalonii sfasiati in genunchi nu pot fi considerate o tinuta cumsecade pentru un astfel de eveniment. Asta este parerea mea. Tu o poti avea pe a ta :D.

    RăspundețiȘtergere
  3. de ce? de ce trebuie tinuta decenta? ca asta nu inteleg. de ce trebuie ca noi astia care avem 20+ de ani trebuie sa mai avem conceptia de a judeca pe cineva dupa haine? fiecare se imbraca cum vrea. nu ma intereseaza ca e imbracat cum crede el ca i se potriveste(aici excludem cocalarii si pitzipoancele care cu siguranta nu stiu ce e teatrul si cu ce se mananca). eu tot inginer sunt si sunt de parere ca e important ce si mai ales cum gandeste acea persoana.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fiecare are parerea lui proprie :P.

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce? Nu ma intreba. Am fost crescuta cu astfel de concepte, sa fiu un om civilizat, un om decent. Oamenii au dreptul sa se imbrace cum vor. Pana la urma eu nu am sa incep sa-i barfesc. Nu sunt babuta.

    RăspundețiȘtergere
  6. De ce? Pentru ca respectandu-te pe tine ii respecti pe cei din jurul tau. Oamenii au dreptul sa faca ce vor atata timp cat nu ii deranjeaza pe cei din jur. Cum as putea eu sa cer respectul cuiva daca sunt imbracata ca o parasuta? Fii sincer, ai arunca mai mult de o privire unei asemenea persoane? nu mai discutam de faptul ca ai mai intalni-o si la teatru sau la opera (unde se cere o anumita eticheta). Eu sunt de parere ca asa cum multe localuri din Bucuresti au dreptul sa isi aleaga clientela, asa si la opera sau teatru ar trebui sa fi respectos refuzat daca depasesti limitele decentei, in purtare sau aspect.

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt total de acord atat in privinta alegerii unei tinute decente la teatru cat si in privinta galagiei din sali, care ii deranjeaza atat pe ceilalti spectatori cat si pe actori. Eu,personal, nu inteleg de ce te mai duci la teatru daca nu esti interesat? Pentru ca daca ai fi cu adevarat interesat, ai arata putin respect fata de oamenii aia care se straduiesc acolo pe scena si nu ti s-ar parea atat de anormal sa te comporti civilizat. Am jucat si eu in piese de teatru si nu va puteti inchipui cat de stresant e ca cineva sa se tot foiasca si sa se comporte ca o maimuta iesita din jungla. Oare de ce nu se pune nimeni si in locul actorilor sa vada cat de nasol e sa muncesti luni in sir pentru un spectacol si munca sa nu ti fie apreciata, ba mai mult nu numai ca nu te simti apreciat dar nici macar nu esti lasat sa-ti faci rolul. Deci sunt mai mult decat de acord cu Raluca Andrada care spune ca: "si la opera sau teatru ar trebui sa fi respectos refuzat daca depasesti limitele decentei, in purtare sau aspect."

    RăspundețiȘtergere
  8. nu sunt de acord cu voi decat cu zgomotul din sala care ma deranjeaza si pe mine ca spectator, dar pe actori. cat despre tinuta, sincer e mult de discutat, nu trebuie sa transati imediat discutia. eu sunt de parere ca trebuie sa vi imbracat. acum nu mai conteaza cum. poate ca cineva care iubeste teatrul mai mult ca cineva care vine imbract la 4 ace, nu are posibilitate materiala sa vina imbracat elegant. imi suna putin a discriminare. voi nu credeti ?!

    RăspundețiȘtergere
  9. aaa. si sa nu uitam ca sunt si nesimtiti care vin imbracati la 4 ace si vorbesc la telefon neincercand sa se ascunda ci intr-un mod sfidator.

    RăspundețiȘtergere
  10. Teatrul inseamana arta...arta inseamna har...harul vine de la Dumnezeu...poate ca si din cauza asta e nesesar sa fim decenti.
    Succes, Amelie! si iti doresc sa vezi cat mai multe piese de teatru. Cunosc si eu placerea asta....generatia mea, datorita timpurilor cand ne-am petrecut adolescenta,a avut la indemana si acest mijloc de a supravietui cultural.

    RăspundețiȘtergere
  11. Va aprob toate comentariile. Da, este necesara o tinuta respectoasa la teatru pentru ca asa mi se pare normal si asa cere conduita. Unde este respectul care il arati fata de actorii care muncesc pentru publicul lor. Felul cum te prezinti spune multe despre tine ca persoana si ca educatie.

    Cat despre partea materiala, nu cred ca in sifonierul unei persoane nu se gaseste ceva de imbracat, nu la 4 ace sau elegant, dar decent.

    Nesimtiti gasim in toate categoriile de oameni. Fie ca sunt adolescenti, bogati, saraci....Aici tine de educatia primita in familie.

    RăspundețiȘtergere
  12. 99.99% sunt de acord cu tine.....diferenta de 0,01% o da folosirea persoanei a 2-a a pronumelui...m-as bucura sa fie de acum in colo un Te in locul lui Va.
    Cu drag, te astept pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Exact Cosmin, Amelie are dreptate, nu este neaparat nevoie sa vii imbracat la 4 ace, cu bijuterii scumpe si haine de firma, noi ne refeream la hainele decente, care sunt sigura ca exista undeva uitate intr-un colt intunecat prin orice sifonier.

    Nu mai vorbim ca teatrul, opera sunt institutii culturale unde se impune (sau ar trebui cel putin) o anumita conduita vestimentara. Si in scoli ar trebui sa fie aceeasi situatie, dar acolo... nu se mai respecta decenta de atat de mult timp, incat nici nu are rost mai ridicam pretentii.

    RăspundețiȘtergere
  14. nici eu nu am zis ca trebuie sa vi imbracat ca pe plaja. cred ca m-ati inteles gresit.

    RăspundețiȘtergere